Sunday, May 24, 2009

From Hand to Mouth...

Pada 25 Mei 2009, ada 2 peristiwa sweet berlaku dalam kehidupan seorang budak bernama Amir Naufal.

Pertamanya adalah dia kini mulai berusia 6 bulan ataupun setengah tahun ikut kiraan masyarakat moden. hes a big boy now.

yang keduanya, sesuatu berlaku yang akan mengubah bagaimana budak kecil ini mendapat zat dan protein. Maka pada pagi ini iaitu kira-kira 6.58 am, Naufal telah merasa makanan pertamanya; Bijiran Nestum untuk bayi yang disuap oleh ibunya sendiri.

Ayahnya tak mampu untuk menganalisi memek muka budak itu dengan lebih mendalam lagi, samada dia sukakan makanan itu atau tidak kerana pada pagi ini ayahnya kena bergegas ke dewan Seri Budiman untuk rehearsal Konvokesyen.
but the look at it, Naufal seems enjoying the food very much. Hah! If u like the Nestum, wait until u makan A&W ok , Naufal, kata ayahnya nakal dalam hati ketika dia menutup pintu rumahnya dan terus beredar.

Naufal,
always remember your first meal, just like you should remember your first love many years from now. Cause I want to let u know,if your first love comes from a stranger, your first hand that feeds u comes from your own mother.

Bon appetit baby. and a thousand more healthy foods later.

6 comments:

razin salleh said...

sweet gila ko ni beb.... i know u're really cool dad... naufal lucky to have u...

saat omar said...

oh Ajin...Kau lagi Sweet Ok..Awek German, Texas, Russia semua berebut nak duduk umah kau ok haha

Idmalina Mohamad Ideris said...

how nice moment cherish...naufal,nnti naufal bc ni bila besar kelak..ketahuilah..ibubapa mu sangat menyayangi sepenuh hati dan seleruh kehidupan mereka adalh untuk naufal...

Jaja Lita said...

i luv u bebeh!!.. hari ni makan buah pulak yer...

DERIA said...

salam, pekaba? Sihat? =)

saat omar said...

salam Deria...pekabo? semua sihat?