Monday, June 22, 2009

Piknik di Taman Tasik Shah Alam

kehadapan Naufal,

Pada hari Sabtu lepas, kita sekeluarga pergi berjalan-jalan di Taman Tasik Shah Alam.kami sorong kau naik stroller meniti tasik. orang ramai pada hari itu macam biasa. Everybody need exercise. termasuklah ayah mak opah dan juga kau. Kau nampaknya suka kalau dibawa berjalan.

Bila ayah belajar di sini 10 tahun dulu, hampir hari2 ayah lalu lalang di tasik ini. Dan keadaan Taman ini pun tak banyak berubah kalau nak dibandingkan beberapa tahun yang lepas.

takde gambar nak upload lupa nak bawa kamera.

Dan malamnya kau mengigau. pada awal Subuh kau dah mula menjerit. menangis sampai menitiskan air mata hehe. Mungkin ada pengalaman tadi yang menggangu kau barangkali. Sebagai jenaka ayah dan mak mengatakan yang kau terbayangkan burung unggan yang besar yang kita lihat dalam meniti titi tasik kecil itu.

pada hari Ahadnya pula adalah hari Ayah sedunia. Emak bagi ayah baju dan seluar dan juga kad ucapan selamat hari ayah dari Naufal hehe. very nice. Mungkin bila kau dah besar sikit mungkin kau sendiri boleh menulis kad ucapan dengan tangan kau sendiri.

ketika ini kau masih lagi merangkak. tapi sudah merangkak jauh sampai ke bilik air. Sesekali kau tunjuk skill nak berdiri hehe. Dan oh ye perubahan besar adalah semalam kami tengok gigi atas kau baru nak tumbuh :)

2 comments:

Idmalina Mohamad Ideris said...

so sweet....bila baca blog ni id slalu rasa nak nagis je...
id dpt rasakan betapa cik saad benar2 menyayangib dan mencintai naufal dan keluarga...
even cik saad x upload gbr skali pun,id dpt bygkan setiap apa yg diceritakan cik saad...
i really proud of you!
happy fathers day cik saad...

saat omar said...

:D...