Tuesday, March 20, 2012

Cuti Mac 2012

Double Decker di I-City Shah Alam

Pistol Bubble dibeli dari I-City.




Salam Naufal,


11 Mac 2012, Naufal dan Opah ikut pulang ke Saujana Utama setelah beberapa bulan di Tapah Road.

-18 Mac kita ke I City tengok lampu dan mesin. Disana seperti yang dijangkakan, ayah akan berkejar kesana kemari mendapatkan kau. Kau mula teruja bila melihat Double Decker. Tapi sempat juga Naufal naik merry go round Double Decker. baru sejam di I City Opah ajak balik. Kasut Opah sampai putus.

-Di Saujana Utama, Naufal selalu berebut tengok tv dengan ayah dan ibu. Ayah terpaksa sorok remote dari Naufal.

-Ibu ada rakam video Naufal azan dan sembahyang. Di Saujana Utama sesekali kau azan depan tv mengikut channel 106 atau 114.

-Masa hantar Fahan ke taska, Naufal nangis tak bagi adik ke sana. Trip kali ini membuatkan Naufal semakin rapat dengan Isfahan. Naufal dah mula pandai menyebut nama Cepaan. Pada waktu malam,sekitar pukul 10 seatas kedua-duanya mulai kecoh dan bising. Antara kamu bebrdua Isfahan paling susah nak tidur.

Tapi kadang-kadang kamu berdua bergaduh juga. Berebutkan kereta dan lain-lain lagi. Kadang-kadang sengaja Naufal curi kereta dari Isfahan,walaupun tak memerlukannya sangat tapi naufal buat sebab nak buat adik marah. Memang jenis Naufal kalau dipukul orang tak akan balas. Beza dengan Fahan. fahan walaupun kecik dah mula pandai melawan.

sekarang ni Naufal pakai pampers size XXL. Itupun dah mula tak muat.


pada 29 Mac 2012, ayah babwak Naufal ke masjid untuk solat. Naufal ambik sembahyang 10 kali sampai bajau lenjun. masa berjemaah Isyak, Naufal berdiri sebelah ayah. Alhamdulillah ikut serta sampai rakaat ke 4.

esok malamnya kita pulang ke Tapah.


Pagi Sabtu kita ke Tesco Kampar. Penat mengejar Naufal keliling hypermarket tu. yang paling lucu ialah bila naufal berlari ke treadmill running machine dikedai peralatan. Bila sampai diatas permukaan yang bergerak tu naufal terus jatuh kebelakang. Ayah ketawa tarik Naufal keluar dari kedai tu.

Kemudian Naufal mengamuk sebab tak dapat sedut air blended sampai jatuh bekas air tu. Bila ayah sampai kekereta, Naufal menangis sampai tersedu sedan. Mungkin kena cubit dengan ibu. Inilah pertama kali ayah tengok kau nangis sampai macam tu.

Waktu malam, pada pukul 9 ketika Naufal mula tidur kami bersiap-siap untuk bertolak ke Shah Alam. Bila ayah start enjin kereta je Naufal terus bangun dan dalam keadaan kelam kabut berlari keruang tamu "Adik?!Adik?" tanya kau pada Opah. Kami dihadapan rumah didalam kereta. Kami nampak Naufal tapi Naufal tak nampak kami semua sebab lampu kereta tutup. Rasanya Naufal dah boleh agak selalu kena tinggal waktu sedang tidur-mungkin sebab itu kamu terus terjaga bila dengar bunyi enjin kereta dinyalakan.

sebak juga ayah melihat kamu berguling bawah lantai dan menangis bila tahu kami dah pergi. Opah hiburkan kamu dengan pistol bubble.


No comments: