Monday, January 9, 2012

10 Januari 2012: Decoder Astro Rosak


dear Naufal,


Sekarang dah 10 Januari 2012. Selamat Tahun Baru budak.

sekarang Naufal dah 4 tahun mengikut tahun. Lagi 3 tahun Naufal akan masuk darjah 1. Wow sekejap masa berlalu.

Tak sabar rasanya untuk naufal melalui hari-hari pertama persekolahan. Kita akan cuba prepare yang terbaik untuk Naufal; Its going the most memorable days in your life. I bet u like school too. harap kau tak nakallah disekolah nanti.

Kemungkinan Naufal akan bersekolah di Saujana Utama. sekolah yang tak jauh dari rumah dan padat. Kalau ikutkan ayah, ayah lebih suka kau bersekolah di sekolah campur. sekolah jenis Kebangsaan Cina pun takpe. Ayah nak kau belajar Mandarin dan bergaul dengan pelajar Cina. Tapi sini takde sekolah Cina. So maybe kau akan pergi ke sekolah Kebangsaan dan bercampur dengan pelajar-pelajar Melayu dan memebsar dengan sikap dan perangai orang Melayu.

Tapi itu cerita 3 tahun nanti. Kita fokus sekarang.

Opah cuba hantar kau ke tadika, tapi orang tadika hanya ambil kanak-kanak yang tak pakai pampers dan tahu buang air sendiri. naufal sebaliknya masih bergantung pada pampers.

Opah pernah 2 hari cuba ajar naufal tak pakai pampers, tapi pada hari ketiga kau kencing.

Opah cakap decoder Astro rosak sebab Naufal taruh susu dalam decoder tu, jadi decoder jkena ganti baru.

Semalam ayah telefon Opah katanya kesian tengok Naufal tak boleh menonton TV. Nak buat macamana, Naufal yang tumpahkan susu dalam decoder tu bukannya orang lain...


No comments: