Monday, May 9, 2016

10 Mei 2016





Naufal darjah 2. Masih disekolah sama.

Rutin ayahnya juga berubah- pagi pukul 7.30 akan hantar Naufal ke sekolah agama. Tengahri dia balik naaik van then bersiap ke sekolah kebangsaan. Pukul 6.30 ayahnya akan ambik dari sekolah.
Yang ni selalu problem, kadang-kadang ayahnya terlambat ambik dan dia akan balik sendiri berjalan kaki. Macam hari tu, tapi sempat ayahnya ambik masa dia tgh berjalan kaki lepas terlewat hampir 10 minit. Walau beberapa kali dah cakap "Tunggu sampai ayah ambik. " Tapi dia buat kepala dia jugaklah.
 So macamana busy pun ayahnya di opis, dia akan cuba balik dan be on the pagar sekolah at 6.30 untuk ambik Naufal balik sekolah.

Tapi dalam beberapa hal, Naufal boleh guna akal dia untuk survive. Macam hari tu, bila taska tutup/cuti, tapi ayahnya tak tahu dan hantar dia ke taska. Bila takde orang, dia balik kerumah. Bila lama dirumah (pun takde orang) pandai dia pergi berjalan kaki ke taska adiknya,Isfahan di rumah corner lot belakang taska dia.

Naufal dah ada basikal. pembelian Opahnya. Setiap petang lepas balik sekolah dia akan naik basikalnya dan pusing-pusing sekitar perumahan. Basikal 4 tayar.


 Ada 2 kawan baiknya yang dia selalu sebut-ayahnya pun dah lupa siapa.Kawan-kawan yang lain dia macam tak ngam.  But its always a good news ada kawan, dari takde lansung.


Makin lama attitude dia makin baik. Walau selalunya pen,pensil, bekas pensil tertinggal dalam kelas. Kami tak tahu memang dia lupa atau kawan dia yang buli dia sampai ambik bekas pensil dll.

Hampir setiap hujung minggu ayahnya akan bawak dia menonton wayang.

FIlem kegemaran dia ialah Anaconda. Hari tu pergi Amcorp Mall habis semua 4 DVD Anaconda dia beli-termasuklah satu lakonan David Hasselholf. Cuba taknak bawak dia tonton Captain America: Civil War sebab takut violencenya mempengaruhi dia.

Kalau bawak Naufal ke restoran, dia paling kuat minum air. Satu gelas tak cukup untuk dia seorang.

Tengah bulan 4 Naufal sakit, muntah-muntah. Hampir 2 minggu tak pergi sekolah. Opah datang dan jaga dia.

No comments: